Jobs in Brandenburg

Stv. Filialleiter (w/m/d) 37 Std./Wo. in 12165 Berlin
dm-drogerie markt GmbH + Co. KG
Berlin

Die Arbeitszeiten sind i.d.R. Montag bis Samstag zwischen 5:30 und 20:10 Uhr. Sie suchen nach neuen Herausforderungen, mehr Eigenverantwortung und der Chance, etwas zu bewegen? Dann machen Sie mit uns den Unterschied. Gestalten Sie den Alltag unserer dm-Märkte mit und helfen Sie einem ganzen Team, über sich hinauszuwachsen.  Ihre Aufgaben Unterstützung/Vertretung der Filialleitung Erfolg sichern: Sie übernehmen die Verantwortung für den betriebswirtschaftlichen Erfolg der Filiale Arbeitsabläufe koordinieren und optimieren, sowie die Unterstützung Ihres Teams Mitarbeiter fördern: Sie unterstützen die Kollegen bei ihrer persönlichen und fachlichen Weiterentwicklung Allgemeine Bürotätigkeiten  Warenverfügbarkeit und Sauberkeit: Sie sorgen für die richtige Darbietung und stellen die gewohnte dm-Wohlfühlatmosphäre sicher Das bringen Sie mit Ausbildung:Idealerweise eine kaufmännische Ausbildung Erfahrung, Kenntnisse und Nachweise:Idealerweise Berufserfahrung im Einzelhandel oder im kaufmännischen Bereich Idealerweise Erfahrung in der Mitarbeiterführung Idealerweise einen Ausbilderschein Idealerweise einen Sachkundenachweis für freiverkäufliche Arzneimittel Sicherer Umgang mit digitalen Medien und Endgeräten wie PCs, Smartphones, Apps oder Fotodruckern Gute Deutschkenntnisse Kunden- und Serviceorientierung: Empathie, Engagement, Kommunikationsstärke und Freude am Umgang mit Menschen  Organisations- und Führungsstärke: Sie sind ein Organisationstalent, können Prioritäten setzen und haben ein Gespür dafür, Menschen individuell zu fördern und für etwas zu begeistern Eigeninitiative, Lösungsorientierung und Gestaltungswillen: Sie haben Lust darauf, selbstbestimmt zu arbeiten, stets die beste Lösung zu finden und sich selbst, aber auch unsere Arbeitsgemeinschaft weiterzuentwickeln  Zeitliche Flexibilität und Belastbarkeit Das bieten wir Ihnen Eigenverantwortung und flache Hierarchien: Sie arbeiten eigenverantwortlich und auf Augenhöhe in einem dynamischen Umfeld Mitgestalten und verbessern: Bei uns können Sie sich stets einbringen und etwas neu und besser machen Zeitgemäßes Arbeitsumfeld: Von der Einrichtung bis zur Ausrüstung sind wir auf modernstem Stand. Zum Beispiel erhält jeder Mitarbeiter ein Smartphone Raum für Entwicklung: Hier können Sie selbstbestimmt Neues lernen und erproben sowie sich mit den Themen verbinden, die Sie antreiben. Unsere vielfältigen digitalen Lernangebote und weitere geeignete Aufgaben können Sie zum Teil im mobilen Arbeiten wahrnehmen Weitere Vorteile: Profitieren Sie bei uns auch von weiteren Leistungen wie dem Mitarbeiterrabatt, Fahrrad (Jobrad)- und IT-Leasing, einer betrieblichen Altersvorsorge, Urlaubs- und Weihnachtsgeld und mehr

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Marketing Manager - Europe - 12 month contract
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Schönwalde-Glien

At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with us. ABOUT THIS ROLE Are you a creative, highly-motivated, data-driven marketer with a passion for acquiring new customers and launching new products? Do you have an attention for detail, and the chops to develop, test and launch customer-centric marketing campaigns? Audible is seeking a Marketing Manager to construct a point of view based on data and work thoughtfully across multiple stakeholders to build, launch and measure marketing campaigns that will support key customer acquisition initiatives and product launches. You must be able to work at the strategic level (generating bold and innovative ideas for growth based on customer behavior) and at the tactical level (optimizing campaigns with merchandising tools, analyzing traffic data and solving problems). A successful candidate will have a high degree of organization and focus on details, while simultaneously thinking creatively. You will also possess great project management and influencing skills to work across multiple teams to achieve success. In this role you will join a performance marketing team that collaborates with the broader Audible organization. This is a 12 month contract. As a Marketing Manager - Europe, you will... - Execute highly effective marketing campaigns to improve customer acquisition - Own campaigns from end to end: manage creative process, targeting and segmentation, planning, execution, reporting, and optimization - Build and launch a variety of customer acquisition and product marketing campaigns for the organization - Partner with technical teams to track and release new products directly to the customer - Project manage all campaigns from beginning to end ensuring they meet the target objectives - Work collaboratively across multiple stakeholders to launch campaigns on time - A/B Test campaigns to trial new ideas for effectiveness - Report campaign results to senior management and explaining variances - Analyze traffic patterns and optimize for seasonality, relevance, and selection ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid. We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Bachelor Degree in marketing, economics, business, engineering and/or relevant field of study - 3-5 years of relevant work experience in acquisition, performance, and/or product marketing - Experience working with marketing tools including email, web analytics, and CRM - Demonstrated ability to build, execute, and scale cross-functional marketing program - Superior oral and written communication skills with an innate attention to detail - Ability to manage time and multiple priorities with a variety of internal and external stakeholders - Ability to present ideas to various levels of an organization and gain support for initiatives - Accomplished range of skills from strategic thinking to creative and detailed execution - Demonstrated ability to work independently and autonomously - Relentlessly high standards and a high attention to detail - Comfortable with advanced Excel and capable of manipulating data in order to perform analysis PREFERRED QUALIFICATIONS- Amazon and/or ecommerce marketing experience - Experience in the entertainment or media businesses - Experience with HTML - Experience working directly with technical teams to build and launch new marketing products Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Promotions Manager, Europe - 24 Month Contract
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Schönwalde-Glien

At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with. ABOUT THIS ROLE As Promotions Manager- Europe, you will be working within Audible's Global Acquisition team, based in Berlin and London. Your primary responsibility will be to coordinate and project manage promotional campaigns across five European marketplaces, aimed at acquiring new customers and re-engaging former members through targeted discounts during marquee events such as Prime Day and Black Friday. You will focus on establishing and optimizing user flows and experiences for all non-member audiences, from segmentation to the creation of templates and campaigns, as well as monitoring and reporting on campaign performance. This position is a 24 month fixed-term contract. As a Promotions Manager- Europe, you will... - Own the Acquisition and member growth targets for Promotional campaigns in the EU region - Coordinate and project manage promotional campaigns across European marketplaces, utilizing various channels including onsite, organic, CRM, and paid channels - Collaborate with internal teams such as marketing channel owners, creative, marketing operations, legal, and regional P&L owners to deliver the best possible customer experience during the campaign - Identify, document, and communicate any issues or bugs with precision and expedience, partnering with international tech teams and regional stakeholders for prompt resolution. - Track and Monitor performance and provide comprehensive updates to management regarding key metrics and performance indicators. ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Professional Degree (Bachelors’ degree, M.A., M.S., or another post-graduate degree) - Fluency in English, both written and spoken PREFERRED QUALIFICATIONS- Experience working on operational tasks and meeting strict project deadlines. - Good, practical understanding of email marketing tools. - Detail orientated with strong organizational skills. - Good communicator, who raises issues to the right stakeholders unprompted and timely. - Additional European languages, German and/or French/Spanish skills are an advantage. Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Promotions Manager, Europe - 24 Month Contract
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Teltow

At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with. ABOUT THIS ROLE As Promotions Manager- Europe, you will be working within Audible's Global Acquisition team, based in Berlin and London. Your primary responsibility will be to coordinate and project manage promotional campaigns across five European marketplaces, aimed at acquiring new customers and re-engaging former members through targeted discounts during marquee events such as Prime Day and Black Friday. You will focus on establishing and optimizing user flows and experiences for all non-member audiences, from segmentation to the creation of templates and campaigns, as well as monitoring and reporting on campaign performance. This position is a 24 month fixed-term contract. As a Promotions Manager- Europe, you will... - Own the Acquisition and member growth targets for Promotional campaigns in the EU region - Coordinate and project manage promotional campaigns across European marketplaces, utilizing various channels including onsite, organic, CRM, and paid channels - Collaborate with internal teams such as marketing channel owners, creative, marketing operations, legal, and regional P&L owners to deliver the best possible customer experience during the campaign - Identify, document, and communicate any issues or bugs with precision and expedience, partnering with international tech teams and regional stakeholders for prompt resolution. - Track and Monitor performance and provide comprehensive updates to management regarding key metrics and performance indicators. ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Professional Degree (Bachelors’ degree, M.A., M.S., or another post-graduate degree) - Fluency in English, both written and spoken PREFERRED QUALIFICATIONS- Experience working on operational tasks and meeting strict project deadlines. - Good, practical understanding of email marketing tools. - Detail orientated with strong organizational skills. - Good communicator, who raises issues to the right stakeholders unprompted and timely. - Additional European languages, German and/or French/Spanish skills are an advantage. Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Mitarbeiter Warenausgangskontrolle (m/w/d)
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Birkenwerder

Ort: 16515 Oranienburg | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 831704 Was du bei uns bewegst: Du packst gern richtig mit an und weißt auch gleich, wo alles hingehört? Dann haben wir genau den richtigen Job für dich – mit dem du deinen Teil zur Versorgung der Menschen in deiner Region beiträgst: Du prüfst die Ladungsträger auf Qualität, sowie die Transporteinheiten auf ihre Kennzeichnung, Transportsicherung und den richtigen Warenausgangsplatz. Du kontrollierst die Ware auf Temperatur, Packweise, Unversehrtheit und mit Systemunterstützung (Scannen mit Handhelds) auf Vollständigkeit. Was uns überzeugt: Idealerweise deine erfolgreich abgeschlossene (logistische) Ausbildung oder Erfahrung in Lagertätigkeiten, vorzugsweise im Warenausgang Deine Affinität zu technisch unterstützen Wareneingangsprozessen Deine Bereitschaft zur Schicht- und Wochenendarbeit Deine guten Deutschkenntnisse (Sprachniveau mindestens B1) Deine starke Einsatzbereitschaft und Teamfähigkeit sowie deine selbständige und zuverlässige Arbeitsweise Was wir bieten: Als sicherer Arbeitgeber stehen wir unseren Mitarbeitenden mit vielen Perspektiven und flexiblen Angeboten für alle Lebensphasen zur Seite. Bei uns kannst du schnell Verantwortung übernehmen und den Lebensmitteleinzelhandel mitgestalten. Entdecke deine Vorteile: Eine strukturierte Einarbeitung und ein eingespieltes Team, in dem persönliches Engagement und gegenseitige Hilfsbereitschaft an erster Stelle stehen Eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Aufgabe Individuelle Karrierechancen durch unsere internen Entwicklungsprogramme Mitarbeitendenrabatt – 5 % Einkaufsrabatt bei REWE und PENNY sowie weitere Rabatte beim toom Baumarkt und bei DER Touristik Geringere Fahrkosten – mit dem vergünstigten Deutschlandticket für nur 34,30 € pro Monat Attraktive Angebote zur Altersvorsorge in der REWE Group-Pensionskasse Vereinbarkeit von Beruf, Familie und Privatleben durch eine familienbewusste Personalpolitik (audit berufundfamilie) Eine attraktive Vergütung und Urlaubsanspruch nach Tarif Übertarifliche Sonderzahlungen wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld Weitere Informationen erhältst du unter rewe.de/karriere. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 831704)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Director Publisher Relations IT/ES
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At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with us. ABOUT THIS ROLE The Director, Publisher Relations IT/ES leads the local activities and local teams of Publisher Relations managers, coordinators to build relations, develop deal terms and run negotiations for our agreements with our publishers in Italy and Spain. As Director Publisher Relations IT/ES, you will be responsible for developing Audible GmbH’s content program and economic relationships with all Italian and Spanish book publishers and spoken word publishers. You will also be responsible for relationships, negotiations and the catalogue performance of our European audiobook publishing vendors, to help deliver the leading spoken word catalogue for our Italian and Spanish-speaking audience. The relationships will be developed in liaison with our Global and European content teams, to provide the leading spoken word audiobook catalogue for all our European audiences. As a Director, Publisher Relations IT/ES, you will... - Co-build and implement at the team level the transformation from country-specific teams to create a wider Content Acquisition function: implementing the new global organizational structure, developing and implementing processes to support this set-up, and training and developing the team - Manage a team of a Publisher Relation managers and coordinators to assure excellence in deal-terms, informed editorial taste, and negotiation success for publishers in Italy and Spain - Maintain and develop strong and productive relations with all our publishing partners for Italy and Spain while also cooperating with cross-functional teams in developing the Global Spanish expansion - Manage and develop deal architecture, deal terms, strategic and day-to-day relations with our key providers from the book and audiobook space - Leverage analysis of key business drivers, trends and performance indicators (customer segmentation, marketplace research, competitive analysis, publisher programs, etc.) to improve the quality and quantity of our European language catalogues by ever improving relationships to our publishing vendors - Collaborate with global cross functional teams to develop deal strategy, formulate key terms including all related analysis, strategizing and planning for a variety of complex agreements and negotiations with global publishing vendors ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid. We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Professional Degree (JD, MBA, M.A., M.S., or other post-graduate degree) in relevant field - 7+ years of relevant experience in international intellectual property rights licensing businesses, creating cutting edge agreements where there is no precedent, including first leadership experience - A well-developed track record of conducting complex, high profile negotiations that rely on economic understanding and human interaction to achieve the goals of the company - Experience in people management - Negotiation proficiency in Italian and Spanish, in addition to English PREFERRED QUALIFICATIONS- Previous work experience in book, television, film or computer game industries - Additional language skills - An ability to inspire trust and partnership in external content providers, and internal team members and peers through passion, charisma, bias for action and intuitive drive towards an inclusive and empathetic working environment - Experience in professional relationship building with Book Publisher associations - Ability to operate in a high-energy, high-intensity and rapidly evolving environment - Ability to communicate clearly, pragmatically and persuasively, also under tight timelines, complexity and ambiguity of a global rights landscape and fast-moving business environment - A well-developed network into key vendors in the European book publisher and agent landscape as well as a track record of gaining the trust and respect of others to lead teams in transformational, high-growth and customer-centric environments - Strong communication skillset (verbal and written English); with the ability to effectively communicate visions, ideas, articulate the possible in a simple manner across different levels of an organization internally and externally, up to the support of the creation of C-Level presentations - Willingness to travel for business Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Director of Customer Care, EU & UK
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Glienicke/Nordbahn

At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with us. ABOUT THIS ROLE Based in Berlin, Audible GmbH is looking for a Director of Customer Care. In this role, you will be responsible for developing and owning Audible’s Global Outsourcing (GO) strategy for the EU/UK region, managing outsourcer relationships, and performance improvement methodologies that support world class service. The strategic role is rooted both in the local Berlin Hub and Audible global organization. This role requires a strong network in both locations and on all levels, which is crucial to its success. You will have a history of leading high-performance customer service operations teams and possess strong analytical skills to critically evaluate information gathered from multiple sources, decompose high-level information into details, and build solutions to drive productivity and scale to solve business problems. You must be a strong leader, and will draw upon solid analytical, critical thinking, and problem-solving skills to effectively drive business results and collaborate with local business teams. You must have experience in customer service operations and excel at building trust and driving urgency across the organization. You must work well cross-functionally and culturally and present to senior leadership to report on progress. As a Director of Customer Care, EU & UK, you will... - Be responsible for hiring efforts across direct team and broader organization. Coach, mentor, and develop your team. - Create and execute of strategies to achieve business goals, including identifying the correct input metrics to track progress against our key goals. - Deliver updates and readouts to senior leadership about current and future body of work. - Collaborate across your team to explore innovative ways to identify and optimize growth levers such engagement and operational improvement strategies that lead to customer satisfaction. - Be a trusted advisor and advocate by building and cultivating strong relationships. - Design, execute, and scale CS efforts in partnership with internal CS teams, cross-functional teams, and external partners. - Use customer feedback, market insights, and internal data to guide your work and uncover hidden areas of opportunity. - Identify, optimize, and scale improvements that can benefit a large set of customers, e.g., driving efficiencies through tools and processes, simplifying SOPs, etc., working across multiple organizations. ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid. We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- 10 years in a customer experience related role with people management experience, leading mid-to-large sized groups PREFERRED QUALIFICATIONS- Demonstrated ability to lead teams and communicate with senior leadership - Professional experience in customer care operations - Willingness to roll up their sleeves and do whatever is necessary; general manager / owner mentality - Experience working in a business that is subscription-driven and/or focused on digital content (e.g., videos, games, apps, and/or music) - Experience working in an organization focused on customer experience, preferably Customer Service or customer success - Customer success experience in an agile, fast-paced environment, preferably for acquisition and/or partnership development - You pride yourself on leading a program utilizing data-driven performance and service elevation to deliver results on set goals - You have an eye for efficiency and bring experience identifying and implementing large-scale process improvement initiatives using data-driven techniques ESSENTIAL FUNCTIONS - 30% international and domestic travel required. Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Marketing Manager - Europe - 12 month contract
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Groß Kreutz (Havel)

At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with us. ABOUT THIS ROLE Are you a creative, highly-motivated, data-driven marketer with a passion for acquiring new customers and launching new products? Do you have an attention for detail, and the chops to develop, test and launch customer-centric marketing campaigns? Audible is seeking a Marketing Manager to construct a point of view based on data and work thoughtfully across multiple stakeholders to build, launch and measure marketing campaigns that will support key customer acquisition initiatives and product launches. You must be able to work at the strategic level (generating bold and innovative ideas for growth based on customer behavior) and at the tactical level (optimizing campaigns with merchandising tools, analyzing traffic data and solving problems). A successful candidate will have a high degree of organization and focus on details, while simultaneously thinking creatively. You will also possess great project management and influencing skills to work across multiple teams to achieve success. In this role you will join a performance marketing team that collaborates with the broader Audible organization. This is a 12 month contract. As a Marketing Manager - Europe, you will... - Execute highly effective marketing campaigns to improve customer acquisition - Own campaigns from end to end: manage creative process, targeting and segmentation, planning, execution, reporting, and optimization - Build and launch a variety of customer acquisition and product marketing campaigns for the organization - Partner with technical teams to track and release new products directly to the customer - Project manage all campaigns from beginning to end ensuring they meet the target objectives - Work collaboratively across multiple stakeholders to launch campaigns on time - A/B Test campaigns to trial new ideas for effectiveness - Report campaign results to senior management and explaining variances - Analyze traffic patterns and optimize for seasonality, relevance, and selection ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid. We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Bachelor Degree in marketing, economics, business, engineering and/or relevant field of study - 3-5 years of relevant work experience in acquisition, performance, and/or product marketing - Experience working with marketing tools including email, web analytics, and CRM - Demonstrated ability to build, execute, and scale cross-functional marketing program - Superior oral and written communication skills with an innate attention to detail - Ability to manage time and multiple priorities with a variety of internal and external stakeholders - Ability to present ideas to various levels of an organization and gain support for initiatives - Accomplished range of skills from strategic thinking to creative and detailed execution - Demonstrated ability to work independently and autonomously - Relentlessly high standards and a high attention to detail - Comfortable with advanced Excel and capable of manipulating data in order to perform analysis PREFERRED QUALIFICATIONS- Amazon and/or ecommerce marketing experience - Experience in the entertainment or media businesses - Experience with HTML - Experience working directly with technical teams to build and launch new marketing products Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Marketing Manager - Europe - 12 month contract
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Melchow

At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with us. ABOUT THIS ROLE Are you a creative, highly-motivated, data-driven marketer with a passion for acquiring new customers and launching new products? Do you have an attention for detail, and the chops to develop, test and launch customer-centric marketing campaigns? Audible is seeking a Marketing Manager to construct a point of view based on data and work thoughtfully across multiple stakeholders to build, launch and measure marketing campaigns that will support key customer acquisition initiatives and product launches. You must be able to work at the strategic level (generating bold and innovative ideas for growth based on customer behavior) and at the tactical level (optimizing campaigns with merchandising tools, analyzing traffic data and solving problems). A successful candidate will have a high degree of organization and focus on details, while simultaneously thinking creatively. You will also possess great project management and influencing skills to work across multiple teams to achieve success. In this role you will join a performance marketing team that collaborates with the broader Audible organization. This is a 12 month contract. As a Marketing Manager - Europe, you will... - Execute highly effective marketing campaigns to improve customer acquisition - Own campaigns from end to end: manage creative process, targeting and segmentation, planning, execution, reporting, and optimization - Build and launch a variety of customer acquisition and product marketing campaigns for the organization - Partner with technical teams to track and release new products directly to the customer - Project manage all campaigns from beginning to end ensuring they meet the target objectives - Work collaboratively across multiple stakeholders to launch campaigns on time - A/B Test campaigns to trial new ideas for effectiveness - Report campaign results to senior management and explaining variances - Analyze traffic patterns and optimize for seasonality, relevance, and selection ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid. We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Bachelor Degree in marketing, economics, business, engineering and/or relevant field of study - 3-5 years of relevant work experience in acquisition, performance, and/or product marketing - Experience working with marketing tools including email, web analytics, and CRM - Demonstrated ability to build, execute, and scale cross-functional marketing program - Superior oral and written communication skills with an innate attention to detail - Ability to manage time and multiple priorities with a variety of internal and external stakeholders - Ability to present ideas to various levels of an organization and gain support for initiatives - Accomplished range of skills from strategic thinking to creative and detailed execution - Demonstrated ability to work independently and autonomously - Relentlessly high standards and a high attention to detail - Comfortable with advanced Excel and capable of manipulating data in order to perform analysis PREFERRED QUALIFICATIONS- Amazon and/or ecommerce marketing experience - Experience in the entertainment or media businesses - Experience with HTML - Experience working directly with technical teams to build and launch new marketing products Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Specialist, Surface Experience EU – 12 month contract
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Heidesee

At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with us. ABOUT THIS ROLE You are responsible for improving the customer experience on Web and App for Audible in EU. Together with your team colleagues you plan and execute a test-driven approach to content discovery and customer engagement. You will be good at both working independently and within cross-functional project teams. The scope of the role “Specialist Surface Experience” has the goal to provide an excellent Onsite/App UX across EU and business models to delight our customers and strengthen revenue & retention. The role has the need to think beyond one marketplace and rather have EU4 goals in mind and being able to see the steps that are needed to reach these goals. The key performance indicators your initiatives will impact are churn, credit consumption, listening and revenue. You will take a test approach and use different targeting opportunities and personalization algorithms to optimize the experience for Audible’s customers. This position is a 12 month fixed-term contract. As a Specialist, Surface Experience EU, you will… - Manage, optimize and analyze Onsite & App UX for customers with the goal of driving revenue, improving customer engagement and efficiency - Improve and maintain content visibility and performance by supporting content campaigns for Audible in EU - Collaborate on launch of product features by providing Onsite/App tactics - Inform and implement bold, creative promotions and programs, marketing communications, and special projects throughout Audible engagement channels - Liaise and collaborate with cross-functional teams (Marketing, Design, Customer Support, Product and Content) to bring these experiences and functionalities to the marketplace ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid. We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Professional Degree (Bachelors’ degree, MBA, M.A., M.S., or another post-graduate degree) - 1-2 years’ experience in merchandising, online marketing, or ecommerce in the digital media industry (online publishing, video, music, etc.) - Experience with Content Management Systems & AB Testing Tools - Experience with web/mobile analytics programs i.e., Site Catalyst, Google Analytics - Business fluency in written and verbal English AND one additional European language (German, French, Italian or Spanish) PREFERRED QUALIFICATIONS- Have a solid understanding of success metrics and analytical capability - Comfortable working with international teams and cultures - An avid consumer of online media, including books, websites, blogs, and other digital content - Passion for books, audiobooks, and digital entertainment Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Specialist, Surface Experience EU – 12 month contract
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At Audible, we believe stories have the power to transform lives. It’s why we work with some of the world’s leading creators to produce and share audio storytelling with our millions of global listeners. We are dreamers and inventors who come from a wide range of backgrounds and experiences to empower and inspire each other. Imagine your future with us. ABOUT THIS ROLE You are responsible for improving the customer experience on Web and App for Audible in EU. Together with your team colleagues you plan and execute a test-driven approach to content discovery and customer engagement. You will be good at both working independently and within cross-functional project teams. The scope of the role “Specialist Surface Experience” has the goal to provide an excellent Onsite/App UX across EU and business models to delight our customers and strengthen revenue & retention. The role has the need to think beyond one marketplace and rather have EU4 goals in mind and being able to see the steps that are needed to reach these goals. The key performance indicators your initiatives will impact are churn, credit consumption, listening and revenue. You will take a test approach and use different targeting opportunities and personalization algorithms to optimize the experience for Audible’s customers. This position is a 12 month fixed-term contract. As a Specialist, Surface Experience EU, you will… - Manage, optimize and analyze Onsite & App UX for customers with the goal of driving revenue, improving customer engagement and efficiency - Improve and maintain content visibility and performance by supporting content campaigns for Audible in EU - Collaborate on launch of product features by providing Onsite/App tactics - Inform and implement bold, creative promotions and programs, marketing communications, and special projects throughout Audible engagement channels - Liaise and collaborate with cross-functional teams (Marketing, Design, Customer Support, Product and Content) to bring these experiences and functionalities to the marketplace ABOUT AUDIBLE Audible is the leading producer and provider of audio storytelling. We spark listeners’ imaginations, offering immersive, cinematic experiences full of inspiration and insight to enrich our customers daily lives. Our Hub+Home hybrid workplace model gives employees the flexibility between gathering in a common office space (work from hub) and remote work (work from home). For more information, please visit adbl.co/hybrid. We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Berlin, BE, DEU BASIC QUALIFICATIONS- Professional Degree (Bachelors’ degree, MBA, M.A., M.S., or another post-graduate degree) - 1-2 years’ experience in merchandising, online marketing, or ecommerce in the digital media industry (online publishing, video, music, etc.) - Experience with Content Management Systems & AB Testing Tools - Experience with web/mobile analytics programs i.e., Site Catalyst, Google Analytics - Business fluency in written and verbal English AND one additional European language (German, French, Italian or Spanish) PREFERRED QUALIFICATIONS- Have a solid understanding of success metrics and analytical capability - Comfortable working with international teams and cultures - An avid consumer of online media, including books, websites, blogs, and other digital content - Passion for books, audiobooks, and digital entertainment Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d

Teamleiter Fuhrpark Logistik (m/w/d)
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Leegebruch

Ort: 16515 Oranienburg | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 838586 Was du bei uns bewegst: Du willst als Führungskraft Verantwortung übernehmen und eine wertschätzende Führungskultur fördern? Dann werde Teamleitung des Fuhrparks an einem unserer Standorte und trage deinen Teil zur Versorgung der Menschen in deiner Region bei. Dabei erwarten dich viele spannende Herausforderungen: Du koordinierst und optimierst die operativen Prozesse im Fuhrpark. Du stehst deinem Team mit Rat und Tat zur Seite, gehst als Vorbild voran und verantwortest die Teamführung in Abstimmung mit der Fuhrparkleitung. Eine wertschätzende Führung auf Augenhöhe sowie eine vertrauensvolle Zusammenarbeit sind für dich selbstverständlich. Du bist mit den Berufskraftfahrer:innen stetig im Austausch und überwachst deren Lenk- und Ruhezeiten. Du verantwortest die Einhaltung der gesetzlichen und betrieblichen Bestimmungen im Güterverkehr. Du erfasst betriebliche Kennzahlen und wertest sie aus. Was uns überzeugt: Dein erfolgreich abgeschlossener Hochschulabschluss oder eine vergleichbare Ausbildung Deine Führungskompetenz, dein Verantwortungsbewusstsein und dein Organisationstalent Dein Führerschein der Klasse CE Deine guten Kenntnisse im Umgang mit PC-Systemen und MS-Office-Anwendungen sowie in COSware Deine hohe Flexibilität und Belastbarkeit sowie deine Bereitschaft zur Schicht- und Wochenendarbeit Was wir bieten: Als sicherer Arbeitgeber stehen wir unseren Mitarbeitenden mit vielen Perspektiven und flexiblen Angeboten für alle Lebensphasen zur Seite. Bei uns kannst du schnell Verantwortung übernehmen und den Lebensmitteleinzelhandel mitgestalten. Entdecke deine Vorteile: Eine strukturierte Einarbeitung und ein eingespieltes Team, in dem persönliches Engagement und gegenseitige Hilfsbereitschaft an erster Stelle stehen Eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Aufgabe Individuelle Karrierechancen durch unsere internen Entwicklungsprogramme Mitarbeitendenrabatt – 5 % Einkaufsrabatt bei REWE und PENNY sowie weitere Rabatte beim toom Baumarkt und bei DER Touristik Geringere Fahrtkosten – mit dem vergünstigten Deutschlandticket für nur 34,30 € pro Monat Attraktive Angebote zur Altersvorsorge in der REWE Group-Pensionskasse Vereinbarkeit von Beruf, Familie und Privatleben durch eine familienbewusste Personalpolitik (audit berufundfamilie) Eine außertarifliche Vergütung und Urlaubsanspruch nach Tarif Sonderzahlungen wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld Weitere Informationen erhältst du unter rewe.de/karriere. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 838586)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Pflegefachkraft (w/m/d)
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Glienicke/Nordbahn

Aufgaben Pflegefachkraft (w/m/d) bei Korian: Dein neuer Job, der Sinn stiftet Hast Du Lust auf einen Job, der anders ist? Bei dem Du Gutes tust und erlebst, der Sinn stiftet und Leben bereichert? Dann haben wir ein Stellenangebot für Dich: Komm zu uns und werde als examinierte Pflegefachkraft (w/m/d) Teil eines Teams, das Pflege liebt und lebt. Deine Aufgaben als Altenpfleger:in (w/m/d) bei uns Du arbeitest eng mit Menschen zusammen – sowohl mit unseren Bewohner:innen als auch mit Deinen Teamkolleg:innen. Als Teil des Teams stehst Du für unsere Werte ein – in einem der gefragtesten Jobs für Pflegefachkräfte in Europa. Dank Deines Einsatzes bereicherst Du das Leben unserer Bewohner:innen und bist Teil von etwas Großem – auch im Kleinen. Du übernimmst klassische Altenpfleger-Tätigkeiten wie Medikamentenausgabe, Pflegetätigkeiten und digitale Dokumentation. Du pflegst vertrauensvollen Kontakt mit Angehörigen, Ärzt:innen und Kolleg:innen. Du leitest Hilfskräfte, Auszubildende und Praktikant:innen fachlich wie menschlich an. Als Experte in Deinem Gebiet bekommst Du bei uns die Möglichkeit, Dich kreativ in die Alltagsgestaltung einzubringen. Anforderungen Das bringst Du als examinierte Pflegekraft (w/m/d) mit Unsere Bewohner:innen liegen uns am Herzen. Deswegen suchen wir nach kompetenten und herzlichen Teamplayern (w/m/d), die Lust haben, gemeinsam mit uns das Leben dieser Menschen zu bereichern. Abgeschlossene Ausbildung zur examinierten Pflegefachkraft (w/m/d) Alternativ eine andere abgeschlossene Berufsausbildung in der Alten- bzw. Gesundheits- und Krankenpflege Ein hohes Maß an Empathie sowie ein respektvolles Miteinander Benefits Das bieten wir unseren Altenpfleger:innen und Pflegefachkräften (w/m/d) Wertschätzung für Dich und das, was Du täglich leistest Vielfältige Möglichkeiten zur Fort- und Weiterbildung bei voller Übernahme der Kosten und Freistellung Dein Gehalt beträgt 3.147 € brutto bis 4.079 € brutto plus Entgeltstufe und Qualifikationszulage Treueprämien (Sommer + Winter), Zeitzuschläge über Branchendurchschnitt, faire Qualifikationszulagen, Firmenjubiläumsprämien Umfangreiches Mitarbeiterwerbungsprogramm mit attraktiven Konditionen Mitarbeiterrabatte bei vielen Partnern Korian Job Bike Korian-Benefit-Card für besondere Leistungen Humanoo Gesundheits-App Betriebliche Altersvorsorge und Berufsunfähigkeitsversicherung 30 Tage Urlaub + großzügige Sonderurlaubstage 5-Tage Woche mit flexibler, frühzeitiger Dienstplanung Das klingt ganz nach Dir? Dann werde Altenpfleger/ Pflegefachkraft (w/m/d) bei Korian. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung! Über Korian Menschen zu pflegen und Menschlichkeit zu achten. Immer. Das ist die zentrale Aufgabe, der die rund 22.500 Mitarbeiter:innen der Korian Deutschland GmbH täglich nachgehen. Verbunden durch gemeinsame Werte – Vertrauen, Initiative und Verantwortung – stehen wir fest an der Seite unserer Pflegebedürftigen und gehen auf ihre individuellen Bedürfnisse ein. Wir fördern Innovationen, um Menschen präventive Lösungen sowie kontinuierliche Unterstützung zu bieten. Die Korian Deutschland GmbH betreibt rund 230 Einrichtungen sowie ca 50 ambulante Dienste deutschlandweit und ist Teil der europäischen Clariane Familie, dem führenden europäischen Anbieter in den Bereichen Pflege, medizinische Versorgung und Betreuung zu Hause, für Menschen, die auf Hilfe angewiesen sind. Für unser Engagement wurden wir 2021, 2022 und 2023 mit dem renommierten TOP EMPLOYER Siegel ausgezeichnet – bislang als einziges Unternehmen der Pflegebranche in Deutschland. Erfahre, welche beruflichen Möglichkeiten noch auf dich warten, und werde Teil unserer großen Community.

Haustechniker Elektrik Logistik (m/w/d)
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Großbeeren

Ort: 14979 Großbeeren | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 842513 PENNY ist Teil der REWE Group und beschäftigt über 30.000 Mitarbeitende in rund 2.140 Filialen, 10 Logistikstandorten und den Zentralen. Im Team PENNY sind wir gemeinsam stark und begegnen uns mit Respekt und Wertschätzung. Auf PENNY kannst du dich verlassen. Wir setzen auf sichere Jobs, einen fairen Umgang miteinander und sorgen dafür, dass auch du deinen eigenen persönlichen Karriereweg gehen kannst. Denn bei PENNY kannst du alles sein, außer egal. Du kannst viel bei uns bewegen. Du führst Wartungs- und Instandhaltungsarbeiten durch. Du nimmst Kontroll- und Reparaturarbeiten vor, behebst Störungen und stellst Mängel fest. Du sorgst für die Einhaltung der gesetzlichen Vorgaben und der betriebsinternen Sicherheitsbestimmungen. Du kannst Teil unseres Teams werden. Du kannst eine erfolgreich abgeschlossene Berufsausbildung als Kälte- und Klimatechniker:in oder als Elektriker:in/Elektroniker:in/Mechatroniker:in mit mehrjähriger Berufserfahrung vorweisen. Du verfügst über Erfahrung im Aufbau, sowie in der Wartung, Reparatur und Erweiterung der Gebäudeinfrastruktur in den Bereichen Elektro, Kälte und Klima. Du überzeugst uns durch eigenverantwortliches Arbeiten, einen starken Teamgeist und deine Hilfsbereitschaft. Du besitzt einen Führerschein der Klasse B. Du meisterst den Umgang mit allen gängigen MS-Office-Programmen. Du kannst dich auf jede Menge freuen. Bei uns stimmt das Gehalt – und noch mehr. Du wirst nach Tarif vergütet und bekommst Zuschläge bei besonderen Schichten. Du erhältst Urlaubsgeld und ab dem zweiten Jahr Weihnachtsgeld. Du profitierst von 5% Einkaufsrabatt bei PENNY und REWE sowie weiteren Rabatten beim toom Baumarkt und bei DER Touristik. Du erhältst ein vergünstigtes Deutschlandticket. Mit der betrieblichen Altersversorgung hast du mehr Rente im Alter. Du kannst täglich in unserer Kantine günstig frisches Essen genießen. Beruf, Familie und Privatleben vereinbaren – das unterstützen wir. Du erhältst 6 Wochen Urlaub pro Jahr. Deine Arbeitszeitplanung erfolgt in der Regel 2 Wochen im Voraus. Wir schaffen die Rahmenbedingungen dafür, dass du dir nach 3 Jahren bei PENNY eine Auszeit von 1 bis 6 Monaten nehmen kannst – z. B. für eine Reise oder einen Hausbau. Unser Netzwerk an Expert:innen unterstützt dich durch die Vermittlung von Betreuungspersonen bei der Kinder- und Pflegebetreuung. Sicherer Arbeitgeber – nachhaltig und menschlich. PENNY gehört zu der REWE Group, einem der größten Arbeitgeber Deutschlands. Du erhältst einen unbefristeten Arbeitsvertrag. Wir sind ein starkes Team und bewältigen alle Aufgaben gemeinsam. Unsere Zusammenarbeit feiern wir bei Teamevents. Weitere Informationen erhältst du unter karriere.penny.de. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 842513)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Haustechniker Elektrik Logistik (m/w/d)
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Teltow

Ort: 14979 Großbeeren | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 842513 PENNY ist Teil der REWE Group und beschäftigt über 30.000 Mitarbeitende in rund 2.140 Filialen, 10 Logistikstandorten und den Zentralen. Im Team PENNY sind wir gemeinsam stark und begegnen uns mit Respekt und Wertschätzung. Auf PENNY kannst du dich verlassen. Wir setzen auf sichere Jobs, einen fairen Umgang miteinander und sorgen dafür, dass auch du deinen eigenen persönlichen Karriereweg gehen kannst. Denn bei PENNY kannst du alles sein, außer egal. Du kannst viel bei uns bewegen. Du führst Wartungs- und Instandhaltungsarbeiten durch. Du nimmst Kontroll- und Reparaturarbeiten vor, behebst Störungen und stellst Mängel fest. Du sorgst für die Einhaltung der gesetzlichen Vorgaben und der betriebsinternen Sicherheitsbestimmungen. Du kannst Teil unseres Teams werden. Du kannst eine erfolgreich abgeschlossene Berufsausbildung als Kälte- und Klimatechniker:in oder als Elektriker:in/Elektroniker:in/Mechatroniker:in mit mehrjähriger Berufserfahrung vorweisen. Du verfügst über Erfahrung im Aufbau, sowie in der Wartung, Reparatur und Erweiterung der Gebäudeinfrastruktur in den Bereichen Elektro, Kälte und Klima. Du überzeugst uns durch eigenverantwortliches Arbeiten, einen starken Teamgeist und deine Hilfsbereitschaft. Du besitzt einen Führerschein der Klasse B. Du meisterst den Umgang mit allen gängigen MS-Office-Programmen. Du kannst dich auf jede Menge freuen. Bei uns stimmt das Gehalt – und noch mehr. Du wirst nach Tarif vergütet und bekommst Zuschläge bei besonderen Schichten. Du erhältst Urlaubsgeld und ab dem zweiten Jahr Weihnachtsgeld. Du profitierst von 5% Einkaufsrabatt bei PENNY und REWE sowie weiteren Rabatten beim toom Baumarkt und bei DER Touristik. Du erhältst ein vergünstigtes Deutschlandticket. Mit der betrieblichen Altersversorgung hast du mehr Rente im Alter. Du kannst täglich in unserer Kantine günstig frisches Essen genießen. Beruf, Familie und Privatleben vereinbaren – das unterstützen wir. Du erhältst 6 Wochen Urlaub pro Jahr. Deine Arbeitszeitplanung erfolgt in der Regel 2 Wochen im Voraus. Wir schaffen die Rahmenbedingungen dafür, dass du dir nach 3 Jahren bei PENNY eine Auszeit von 1 bis 6 Monaten nehmen kannst – z. B. für eine Reise oder einen Hausbau. Unser Netzwerk an Expert:innen unterstützt dich durch die Vermittlung von Betreuungspersonen bei der Kinder- und Pflegebetreuung. Sicherer Arbeitgeber – nachhaltig und menschlich. PENNY gehört zu der REWE Group, einem der größten Arbeitgeber Deutschlands. Du erhältst einen unbefristeten Arbeitsvertrag. Wir sind ein starkes Team und bewältigen alle Aufgaben gemeinsam. Unsere Zusammenarbeit feiern wir bei Teamevents. Weitere Informationen erhältst du unter karriere.penny.de. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 842513)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Haustechniker Elektrik Logistik (m/w/d)
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Ludwigsfelde

Ort: 14979 Großbeeren | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 842513 PENNY ist Teil der REWE Group und beschäftigt über 30.000 Mitarbeitende in rund 2.140 Filialen, 10 Logistikstandorten und den Zentralen. Im Team PENNY sind wir gemeinsam stark und begegnen uns mit Respekt und Wertschätzung. Auf PENNY kannst du dich verlassen. Wir setzen auf sichere Jobs, einen fairen Umgang miteinander und sorgen dafür, dass auch du deinen eigenen persönlichen Karriereweg gehen kannst. Denn bei PENNY kannst du alles sein, außer egal. Du kannst viel bei uns bewegen. Du führst Wartungs- und Instandhaltungsarbeiten durch. Du nimmst Kontroll- und Reparaturarbeiten vor, behebst Störungen und stellst Mängel fest. Du sorgst für die Einhaltung der gesetzlichen Vorgaben und der betriebsinternen Sicherheitsbestimmungen. Du kannst Teil unseres Teams werden. Du kannst eine erfolgreich abgeschlossene Berufsausbildung als Kälte- und Klimatechniker:in oder als Elektriker:in/Elektroniker:in/Mechatroniker:in mit mehrjähriger Berufserfahrung vorweisen. Du verfügst über Erfahrung im Aufbau, sowie in der Wartung, Reparatur und Erweiterung der Gebäudeinfrastruktur in den Bereichen Elektro, Kälte und Klima. Du überzeugst uns durch eigenverantwortliches Arbeiten, einen starken Teamgeist und deine Hilfsbereitschaft. Du besitzt einen Führerschein der Klasse B. Du meisterst den Umgang mit allen gängigen MS-Office-Programmen. Du kannst dich auf jede Menge freuen. Bei uns stimmt das Gehalt – und noch mehr. Du wirst nach Tarif vergütet und bekommst Zuschläge bei besonderen Schichten. Du erhältst Urlaubsgeld und ab dem zweiten Jahr Weihnachtsgeld. Du profitierst von 5% Einkaufsrabatt bei PENNY und REWE sowie weiteren Rabatten beim toom Baumarkt und bei DER Touristik. Du erhältst ein vergünstigtes Deutschlandticket. Mit der betrieblichen Altersversorgung hast du mehr Rente im Alter. Du kannst täglich in unserer Kantine günstig frisches Essen genießen. Beruf, Familie und Privatleben vereinbaren – das unterstützen wir. Du erhältst 6 Wochen Urlaub pro Jahr. Deine Arbeitszeitplanung erfolgt in der Regel 2 Wochen im Voraus. Wir schaffen die Rahmenbedingungen dafür, dass du dir nach 3 Jahren bei PENNY eine Auszeit von 1 bis 6 Monaten nehmen kannst – z. B. für eine Reise oder einen Hausbau. Unser Netzwerk an Expert:innen unterstützt dich durch die Vermittlung von Betreuungspersonen bei der Kinder- und Pflegebetreuung. Sicherer Arbeitgeber – nachhaltig und menschlich. PENNY gehört zu der REWE Group, einem der größten Arbeitgeber Deutschlands. Du erhältst einen unbefristeten Arbeitsvertrag. Wir sind ein starkes Team und bewältigen alle Aufgaben gemeinsam. Unsere Zusammenarbeit feiern wir bei Teamevents. Weitere Informationen erhältst du unter karriere.penny.de. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 842513)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Haustechniker Elektrik Logistik (m/w/d)
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Rangsdorf

Ort: 14979 Großbeeren | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 842513 PENNY ist Teil der REWE Group und beschäftigt über 30.000 Mitarbeitende in rund 2.140 Filialen, 10 Logistikstandorten und den Zentralen. Im Team PENNY sind wir gemeinsam stark und begegnen uns mit Respekt und Wertschätzung. Auf PENNY kannst du dich verlassen. Wir setzen auf sichere Jobs, einen fairen Umgang miteinander und sorgen dafür, dass auch du deinen eigenen persönlichen Karriereweg gehen kannst. Denn bei PENNY kannst du alles sein, außer egal. Du kannst viel bei uns bewegen. Du führst Wartungs- und Instandhaltungsarbeiten durch. Du nimmst Kontroll- und Reparaturarbeiten vor, behebst Störungen und stellst Mängel fest. Du sorgst für die Einhaltung der gesetzlichen Vorgaben und der betriebsinternen Sicherheitsbestimmungen. Du kannst Teil unseres Teams werden. Du kannst eine erfolgreich abgeschlossene Berufsausbildung als Kälte- und Klimatechniker:in oder als Elektriker:in/Elektroniker:in/Mechatroniker:in mit mehrjähriger Berufserfahrung vorweisen. Du verfügst über Erfahrung im Aufbau, sowie in der Wartung, Reparatur und Erweiterung der Gebäudeinfrastruktur in den Bereichen Elektro, Kälte und Klima. Du überzeugst uns durch eigenverantwortliches Arbeiten, einen starken Teamgeist und deine Hilfsbereitschaft. Du besitzt einen Führerschein der Klasse B. Du meisterst den Umgang mit allen gängigen MS-Office-Programmen. Du kannst dich auf jede Menge freuen. Bei uns stimmt das Gehalt – und noch mehr. Du wirst nach Tarif vergütet und bekommst Zuschläge bei besonderen Schichten. Du erhältst Urlaubsgeld und ab dem zweiten Jahr Weihnachtsgeld. Du profitierst von 5% Einkaufsrabatt bei PENNY und REWE sowie weiteren Rabatten beim toom Baumarkt und bei DER Touristik. Du erhältst ein vergünstigtes Deutschlandticket. Mit der betrieblichen Altersversorgung hast du mehr Rente im Alter. Du kannst täglich in unserer Kantine günstig frisches Essen genießen. Beruf, Familie und Privatleben vereinbaren – das unterstützen wir. Du erhältst 6 Wochen Urlaub pro Jahr. Deine Arbeitszeitplanung erfolgt in der Regel 2 Wochen im Voraus. Wir schaffen die Rahmenbedingungen dafür, dass du dir nach 3 Jahren bei PENNY eine Auszeit von 1 bis 6 Monaten nehmen kannst – z. B. für eine Reise oder einen Hausbau. Unser Netzwerk an Expert:innen unterstützt dich durch die Vermittlung von Betreuungspersonen bei der Kinder- und Pflegebetreuung. Sicherer Arbeitgeber – nachhaltig und menschlich. PENNY gehört zu der REWE Group, einem der größten Arbeitgeber Deutschlands. Du erhältst einen unbefristeten Arbeitsvertrag. Wir sind ein starkes Team und bewältigen alle Aufgaben gemeinsam. Unsere Zusammenarbeit feiern wir bei Teamevents. Weitere Informationen erhältst du unter karriere.penny.de. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 842513)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Teamleiter Obst & Gemüse Logistik (m/w/d)
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Leegebruch

Ort: 16515 Oranienburg | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 839290 Was du bei uns bewegst: Du willst als Führungskraft Verantwortung übernehmen und eine wertschätzende Führungskultur fördern? Dann werde Teamleitung Obst & Gemüse an einem unserer Standorte und trage deinen Teil zur Versorgung der Menschen in deiner Region bei. Dabei erwarten dich viele spannende Herausforderungen: Du koordinierst und optimierst die operativen Prozesse im Bereich Obst & Gemüse. Du stehst deinem Team mit Rat und Tat zur Seite, gehst als Vorbild voran und verantwortest die Teamführung in Abstimmung mit der Abteilungsleitung. Eine wertschätzende Führung auf Augenhöhe sowie eine vertrauensvolle Zusammenarbeit sind für dich selbstverständlich. Du hast die Planzahlen stetig im Blick und sorgst gemeinsam mit deinem Team für deren Erreichung. Du stellst die Einhaltung der betrieblichen und gesetzlichen Bestimmungen sicher. Du stimmst dich mit diversen Fachbereichen ab und arbeitest eng mit diesen zusammen. Was uns überzeugt: Deine erfolgreich abgeschlossene kaufmännische oder logistische Ausbildung und deine Berufserfahrung im Lager oder Fuhrpark Deine Freude am Umgang mit Menschen sowie deine ausgeprägte Teamfähigkeit Deine Führungskompetenz, dein Verantwortungsbewusstsein und dein Organisationstalent Deine lösungs- und ergebnisorientierte Arbeitsweise Deine Schichtbereitschaft und Flexibilität auch an Wochenenden zu arbeiten Was wir bieten: Als sicherer Arbeitgeber stehen wir unseren Mitarbeitenden mit vielen Perspektiven und flexiblen Angeboten für alle Lebensphasen zur Seite. Bei uns kannst du schnell Verantwortung übernehmen und den Lebensmitteleinzelhandel mitgestalten. Entdecke deine Vorteile: Eine strukturierte Einarbeitung und ein eingespieltes Team, in dem persönliches Engagement und gegenseitige Hilfsbereitschaft an erster Stelle stehen Eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Aufgabe Individuelle Karrierechancen durch unsere internen Entwicklungsprogramme Mitarbeitendenrabatt – 5 % Einkaufsrabatt bei REWE und PENNY sowie weitere Rabatte beim toom Baumarkt und bei DER Touristik Geringere Fahrtkosten – mit dem vergünstigten Deutschlandticket für nur 34,30 € pro Monat Attraktive Angebote zur Altersvorsorge in der REWE Group-Pensionskasse Vereinbarkeit von Beruf, Familie und Privatleben durch eine familienbewusste Personalpolitik (audit berufundfamilie) Eine attraktive Vergütung und Urlaubsanspruch nach Tarif Übertarifliche Sonderzahlungen wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld Weitere Informationen erhältst du unter rewe.de/karriere. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 839290)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Quereinsteiger als Kommissionierer (m/w/d)
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Velten

Ort: 16515 Oranienburg | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 839840 Was du bei uns bewegst: Du packst gern richtig mit an und weißt auch gleich, wo alles hingehört? Dann haben wir genau den richtigen Job für dich – mit dem du deinen Teil zur Versorgung der Menschen in deiner Region beiträgst: Du erhältst Kommissionierungsaufträge auf deinen Touchscreen und stellst mit Flurförderzeugen im Tiefkühlbereich die Waren für die REWE Märkte zusammen. Du packst vorausschauend und sorgst so für eine einfache Handhabung der Warenpakete im Markt. Du achtest darauf, dass alles seine Ordnung hat und gewährleistest zusätzlich die Transportsicherheit. Was uns überzeugt: Idealerweise deine ersten Erfahrungen in Lagertätigkeiten und mit Flurförderzeugen oder Gabelstaplern – auch als Quereinsteiger:in bist du bei uns herzlich willkommen Dein flexibler Einsatz im temperaturgeführten Bereich bis ca. -24 Grad Celsius, wofür du zusätzliche Pausen erhältst. Deine starke Einsatzbereitschaft sowie deine selbständige und zuverlässige Arbeitsweise Deine Bereitschaft zur Schicht- und Wochenendarbeit Deine guten Deutschkenntnisse (Sprachniveau B1) Was wir bieten: Als sicherer Arbeitgeber stehen wir unseren Mitarbeitenden mit vielen Perspektiven und flexiblen Angeboten für alle Lebensphasen zur Seite. Bei uns kannst du schnell Verantwortung übernehmen und den Lebensmitteleinzelhandel mitgestalten. Entdecke deine Vorteile: Ein tarifliches Grundgehalt von 2.551,90 € brutto plus Mehrarbeits- und Nachtzuschläge sowie Zuschläge an Sonn- und Feiertagen und zusätzliche Leistungsprämien Übertarifliches Weihnachts- und Urlaubsgeld Eine vertragliche Arbeitszeit von 39 Std./Woche 30 Tage (6 Wochen) Urlaub Mitarbeitendenrabatt – 5 % Einkaufsrabatt bei REWE und PENNY sowie weitere Rabatte beim toom Baumarkt und bei DER Touristik Geringere Fahrkosten – mit dem vergünstigten Deutschlandticket für nur 34,30 € pro Monat Attraktive Angebote zur Altersvorsorge in der REWE Group-Pensionskasse Vereinbarkeit von Beruf, Familie und Privatleben durch eine familienbewusste Personalpolitik (audit berufundfamilie) Weitere Informationen erhältst du unter rewe.de/karriere. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 839840)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Haustechniker Elektrik Logistik (m/w/d)
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Mahlow

Ort: 14979 Großbeeren | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 842513 PENNY ist Teil der REWE Group und beschäftigt über 30.000 Mitarbeitende in rund 2.140 Filialen, 10 Logistikstandorten und den Zentralen. Im Team PENNY sind wir gemeinsam stark und begegnen uns mit Respekt und Wertschätzung. Auf PENNY kannst du dich verlassen. Wir setzen auf sichere Jobs, einen fairen Umgang miteinander und sorgen dafür, dass auch du deinen eigenen persönlichen Karriereweg gehen kannst. Denn bei PENNY kannst du alles sein, außer egal. Du kannst viel bei uns bewegen. Du führst Wartungs- und Instandhaltungsarbeiten durch. Du nimmst Kontroll- und Reparaturarbeiten vor, behebst Störungen und stellst Mängel fest. Du sorgst für die Einhaltung der gesetzlichen Vorgaben und der betriebsinternen Sicherheitsbestimmungen. Du kannst Teil unseres Teams werden. Du kannst eine erfolgreich abgeschlossene Berufsausbildung als Kälte- und Klimatechniker:in oder als Elektriker:in/Elektroniker:in/Mechatroniker:in mit mehrjähriger Berufserfahrung vorweisen. Du verfügst über Erfahrung im Aufbau, sowie in der Wartung, Reparatur und Erweiterung der Gebäudeinfrastruktur in den Bereichen Elektro, Kälte und Klima. Du überzeugst uns durch eigenverantwortliches Arbeiten, einen starken Teamgeist und deine Hilfsbereitschaft. Du besitzt einen Führerschein der Klasse B. Du meisterst den Umgang mit allen gängigen MS-Office-Programmen. Du kannst dich auf jede Menge freuen. Bei uns stimmt das Gehalt – und noch mehr. Du wirst nach Tarif vergütet und bekommst Zuschläge bei besonderen Schichten. Du erhältst Urlaubsgeld und ab dem zweiten Jahr Weihnachtsgeld. Du profitierst von 5% Einkaufsrabatt bei PENNY und REWE sowie weiteren Rabatten beim toom Baumarkt und bei DER Touristik. Du erhältst ein vergünstigtes Deutschlandticket. Mit der betrieblichen Altersversorgung hast du mehr Rente im Alter. Du kannst täglich in unserer Kantine günstig frisches Essen genießen. Beruf, Familie und Privatleben vereinbaren – das unterstützen wir. Du erhältst 6 Wochen Urlaub pro Jahr. Deine Arbeitszeitplanung erfolgt in der Regel 2 Wochen im Voraus. Wir schaffen die Rahmenbedingungen dafür, dass du dir nach 3 Jahren bei PENNY eine Auszeit von 1 bis 6 Monaten nehmen kannst – z. B. für eine Reise oder einen Hausbau. Unser Netzwerk an Expert:innen unterstützt dich durch die Vermittlung von Betreuungspersonen bei der Kinder- und Pflegebetreuung. Sicherer Arbeitgeber – nachhaltig und menschlich. PENNY gehört zu der REWE Group, einem der größten Arbeitgeber Deutschlands. Du erhältst einen unbefristeten Arbeitsvertrag. Wir sind ein starkes Team und bewältigen alle Aufgaben gemeinsam. Unsere Zusammenarbeit feiern wir bei Teamevents. Weitere Informationen erhältst du unter karriere.penny.de. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 842513)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Haustechniker Elektrik Logistik (m/w/d)
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Zossen

Ort: 14979 Großbeeren | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 842513 PENNY ist Teil der REWE Group und beschäftigt über 30.000 Mitarbeitende in rund 2.140 Filialen, 10 Logistikstandorten und den Zentralen. Im Team PENNY sind wir gemeinsam stark und begegnen uns mit Respekt und Wertschätzung. Auf PENNY kannst du dich verlassen. Wir setzen auf sichere Jobs, einen fairen Umgang miteinander und sorgen dafür, dass auch du deinen eigenen persönlichen Karriereweg gehen kannst. Denn bei PENNY kannst du alles sein, außer egal. Du kannst viel bei uns bewegen. Du führst Wartungs- und Instandhaltungsarbeiten durch. Du nimmst Kontroll- und Reparaturarbeiten vor, behebst Störungen und stellst Mängel fest. Du sorgst für die Einhaltung der gesetzlichen Vorgaben und der betriebsinternen Sicherheitsbestimmungen. Du kannst Teil unseres Teams werden. Du kannst eine erfolgreich abgeschlossene Berufsausbildung als Kälte- und Klimatechniker:in oder als Elektriker:in/Elektroniker:in/Mechatroniker:in mit mehrjähriger Berufserfahrung vorweisen. Du verfügst über Erfahrung im Aufbau, sowie in der Wartung, Reparatur und Erweiterung der Gebäudeinfrastruktur in den Bereichen Elektro, Kälte und Klima. Du überzeugst uns durch eigenverantwortliches Arbeiten, einen starken Teamgeist und deine Hilfsbereitschaft. Du besitzt einen Führerschein der Klasse B. Du meisterst den Umgang mit allen gängigen MS-Office-Programmen. Du kannst dich auf jede Menge freuen. Bei uns stimmt das Gehalt – und noch mehr. Du wirst nach Tarif vergütet und bekommst Zuschläge bei besonderen Schichten. Du erhältst Urlaubsgeld und ab dem zweiten Jahr Weihnachtsgeld. Du profitierst von 5% Einkaufsrabatt bei PENNY und REWE sowie weiteren Rabatten beim toom Baumarkt und bei DER Touristik. Du erhältst ein vergünstigtes Deutschlandticket. Mit der betrieblichen Altersversorgung hast du mehr Rente im Alter. Du kannst täglich in unserer Kantine günstig frisches Essen genießen. Beruf, Familie und Privatleben vereinbaren – das unterstützen wir. Du erhältst 6 Wochen Urlaub pro Jahr. Deine Arbeitszeitplanung erfolgt in der Regel 2 Wochen im Voraus. Wir schaffen die Rahmenbedingungen dafür, dass du dir nach 3 Jahren bei PENNY eine Auszeit von 1 bis 6 Monaten nehmen kannst – z. B. für eine Reise oder einen Hausbau. Unser Netzwerk an Expert:innen unterstützt dich durch die Vermittlung von Betreuungspersonen bei der Kinder- und Pflegebetreuung. Sicherer Arbeitgeber – nachhaltig und menschlich. PENNY gehört zu der REWE Group, einem der größten Arbeitgeber Deutschlands. Du erhältst einen unbefristeten Arbeitsvertrag. Wir sind ein starkes Team und bewältigen alle Aufgaben gemeinsam. Unsere Zusammenarbeit feiern wir bei Teamevents. Weitere Informationen erhältst du unter karriere.penny.de. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 842513)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind

Teamleiter Kommissionierung Logistik (m/w/d)
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Berlin

Ort: 12105 Berlin | Vertragsart: Vollzeit, unbefristet | Job-ID: 842586 Was du bei uns bewegst: Du willst als Führungskraft Verantwortung übernehmen und eine wertschätzende Führungskultur fördern? Dann werde Teamleitung Kommissionierung an einem unserer Standorte und trage deinen Teil zur Versorgung der Menschen in deiner Region bei. Dabei erwarten dich viele spannende Herausforderungen: Du koordinierst und optimierst die operativen Prozesse im Bereich Kommissionierung für das Trockensortiment. Du stehst deinem Team mit Rat und Tat zur Seite, gehst als Vorbild voran und verantwortest die Teamführung in Abstimmung mit der Abteilungsleitung. Du agierst als Bindeglied zwischen externen Dienstleistern und deinem Team und bringst dafür interkulturelle Führungserfahrung und Mehrsprachigkeit mit. Du hast die Planzahlen stetig im Blick und sorgst gemeinsam mit deinem Team für deren Erreichung. Du stellst die Einhaltung der betrieblichen und gesetzlichen Bestimmungen sicher. Was uns überzeugt: Deine erfolgreich abgeschlossene kaufmännische oder logistische Ausbildung und deine Berufserfahrung im Lager oder Fuhrpark Deine Freude am Umgang mit Menschen sowie deine ausgeprägte Teamfähigkeit Deine Führungskompetenz, dein Verantwortungsbewusstsein und dein Organisationstalent Deine Sprachkenntnisse in russisch und/oder ukrainisch Deine guten Kenntnisse im Umgang mit PC-Systemen und MS-Office-Anwendungen sowie in COSware Was wir bieten: Als sicherer Arbeitgeber stehen wir unseren Mitarbeitenden mit vielen Perspektiven und flexiblen Angeboten für alle Lebensphasen zur Seite. Bei uns kannst du schnell Verantwortung übernehmen und den Lebensmitteleinzelhandel mitgestalten. Entdecke deine Vorteile: Eine strukturierte Einarbeitung und ein eingespieltes Team, in dem persönliches Engagement und gegenseitige Hilfsbereitschaft an erster Stelle stehen Eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Aufgabe Individuelle Karrierechancen durch unsere internen Entwicklungsprogramme Mitarbeitendenrabatt – 5 % Einkaufsrabatt bei REWE und PENNY sowie weitere Rabatte beim toom Baumarkt und bei DER Touristik Geringere Fahrtkosten – mit dem vergünstigten Deutschlandticket für nur 34,30 € pro Monat Attraktive Angebote zur Altersvorsorge in der REWE Group-Pensionskasse Vereinbarkeit von Beruf, Familie und Privatleben durch eine familienbewusste Personalpolitik (audit berufundfamilie) Eine attraktive Vergütung und Urlaubsanspruch nach Tarif Übertarifliche Sonderzahlungen wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld Weitere Informationen erhältst du unter rewe.de/karriere. Wir freuen uns auf deine Online-Bewerbung. Bewerbungsunterlagen in Papierform können wir leider nicht zurücksenden. Du hast Fragen zu dieser Position (Job-ID: 842586)? Dann melde dich bei unserer Bewerbungshotline unter 0. Wir betonen ausdrücklich, dass bei uns alle Menschen - unabhängig von Geschlecht/geschlechtlicher Identität, Nationalität, ethnischer und sozialer Herkunft, Religion/Weltanschauung, Behinderung, Alter sowie sexueller Orientierung - gleichermaßen willkommen sind